Thursday, September 29, 2016

Kui kaotad kalli lähedase...või sõbra....

Armas Lugeja,

Järgnev on just pühendatud Sulle …

… kui Sa puutud käesoleval eluhetkel kokku surma, suure kurbuse ja leinaga...sest oled kaotanud kalli inimese, kellega olid nii harjunud…tema olemasolu oli Sulle nii tähtis….teil oli teineteisele palju head pakkuda…

Tean ja mõistan, et suur surve ja tunded, mida praegu koged, on lausa üle jõu käivad…

Ära suru mitte ainsatki tunnet maha, Sul on õigus tunda läbi kõiki leinaga seonduvaid tundeid…ja nutta…



Soovin kogu südamest siin kirjutades edasi anda ka need järgnevad mõtted, sest siis saad vajadusel neid üle lugeda ja järele mõelda, tunnetada…

Tõelist lohutust saab pakkuda see, kellel on pakkuda midagi väga toekat ja tegelikkuses toimivat. Kelle käsi ulatub ka haua taha…

Kas oled teadlik, et meile on antud tulevikus võimalus kohtuda oma kallite kadunutega siinsamas planeedil Maa?

Seda infot on aastatuhandeid inimkonna eest peidetud ja pakutud vaid igasuguseid muid VÕLTSLOHUTUSI…

Kelle käsi aga ulatub surmavalda?…

Jah, selline Aitaja on ainsana meie Valmistaja (Kõiksuse Suur Looja), kes kavandas meid – inimlapsi - algselt tegelikult Maa peale elama lõputult ja õnnelikult.

See taevane Isa armastab oma maiseid lapsi.
Ja tema "armastus on tugevam kui surm" - Ülemlaul 8:6.
On palju inimesi, kes veel ei tea ega mõista seda…

Kuna ma väärtustan juba palju aastaid väga Püha Piiblit, siis tean, et seal toodud selgitused ja põhjendused surma teemal on väga kainestavad, loogilised ja ülimalt lohutavad…

Piibel on ja jääb inimkonna jaoks kõige ainulaadsemaks raamatuks, ja on igati põhjust järeldada, et see tõesti on Taevase Isa kiri meile….ja seda tasub lugeda, uurida, tundma õppida isiklikult.

See raamat on tervikuna või osaliselt kättesaadav enamikule inimkonnast ja seda on kõige rohkem tõlgitud ja levitatud, kuigi sel on ka kõige rohkem vaenlasi olnud…ja seda on püütud täielikult hävitada ja selle omamist karistatud isegi surmaga….kuid selle raamatu universaalsed tõed on miljonite inimeste elusid kardinaalselt muutnud!

Piibel vastab kõigile eksistentsiaalsetele küsimustele.
Surm (ka vananemine, haigused) ei ole kuidagi inimeste elu loomulik osa (süda ju meil tunneb seda!)…me ehk lohutame end, et on…aga tegelikult ei ole…Inimene ei loodud algselt ei probleemidesse, ei vananema ja ka mitte surema...

Miks siis inimesed sünnivad, elavad vaid 70-80 aastat, vananevad, haigestuvad ja lõpuks ikka surevad….miks siis on nii palju raskuseid ja meeleheidet tekitavaid asju…miks vohab ülekohus ja kurjus…miks meil on nii keeruline isegi igapäevaste eluliste asjadega toime tulla? Miks me vahest ei saa enam üldse aru, mis siin elus toimub?



Ma ei peatu praegu sellele vastuste andmisel, aga tea, et Piibli uurimine annab neile väga loogilised vastused.

Suurim Vaimne Õpetaja – Jeesus Kristus (Jumala enda läkitatu) on öelnud:

„”Mina olen tee ja tõde ja elu” (Johannese ev.14:6)

Veel ennustas ta maa peal olles:

Ärge pange seda imeks; sest tuleb tund, mil kõik, kes on haudades, kuulevad tema häält ning tulevad välja.” (JOHANNESE 5:28, 29)

Nii nagu loodi esimene inimene maa elementidest (mullast), on võimalik luua igat inimest tema personaalse dna-ga.

Apostel Paulus kirjutas: 

“ ja mul on lootus Jumala peale, et tuleb õigete ja
ülekohtuste ülestõusmine
, mida nemad ka ise ootavad. 
Just selle pärast püüan ma alati hoida puhast
südametunnistust Jumala ja inimeste ees. “ 
(Apostlite teod 24:15,16)

Ka ütleb prohvet Jesaja veendumusega:

"Sinu surnud ärkavad ellu. … maa toob ellu need, kes lamavad jõuetuna hauas." - Jesaja 26:19.



"Sinu surnud" on need, kes on elu ajal teinud Looja ees hea nime. Ka need, kellel mingil põhjusel ei avanenud Jumala tundmaõppimiseks piisavat võimalust, aga ka need, kelle teadlikku seisukohavõttu piiras haigus, või mingi märkimisväärne puue või äärmuslik meeleheite seisund.

Kõigile elavatele kõlab tingimuslik kinnitus:

"Nad saavad igavese elu, kui õpivad tundma sind, ainsat tõelist Jumalat."
Johannese 17:3.

Seega parim lohutus leinajatele on kinnitus, et lahkunuga taaskohtumiseks tuleb soovida tundma õppida meie intelligentset ülimat eluandjat Jumalat Jehoovat. (Jehoova nimi tähendab algkeeles „tema, kes põhjustab tekkimist, saamist“.)

Enamustes kirikutes ja religioonides õpetatakse, et inimene läheb peale surma taevasse, räägitakse ka eelmistest eludest, ….aga Jumala Sõnas öeldakse ju hoopis teisiti, seda saab igaüks ise järgi kontrollida.

Piibli viimasest raamatust prohvetiennustus, mis on veel täitumata –

Ilmutuse 21:3,4

“Ma nägin uut taevast ja uut maad… Seejärel kuulsin ma troonilt valju häält hüüdmas: „Jumala telk on inimeste juures! Ta asub nende juurde elama ja nemad saavad tema rahvaks. Jumal ise on koos nendega. Ta pühib ära kõik pisarad nende silmist ja enam ei ole surma ega leinamist, hädakisa ega valu. Kõik endine on möödunud.”

Piiblis on ka üksikasjalikud kirjeldused kaheksa ülestõusmise kohta, mil inimesed toodi tagasi ellu maa peale. Need imeteod ei toimunud salajas, vaid avalikult, sageli pealtnägijate juuresolekul.

Jeesus äratas üles neli päeva surnud Laatsaruse paljude leinajate ees — kahtlemata olid nende hulgas Laatsaruse perekond, sõbrad ja naabrid.

Tõend, et Jeesus on Jumala saadetud, oli nii jõuline, et Jeesuse religioossed vastased ei eitanud kunagi seda sündmust. Nad hoopis sepitsesid vandenõu Jeesus ja ka Laatsarus (kes oli 4 päeva surnud ja üles äratati surmaunest) tappa! 


Me võime ülestõusmises täiesti kindlad olla. Universumi Looja on lasknud meie jaoks kirja panna minevikus toimunud ülestõusmised, et meid lohutada ja tugevdada meie usku senikaua kuni veel kestab see vana ja hukule määratud maailm, kus inimesed said täielikult tõestada, et ilma Jumalata ei vii elu mitte kusagile, igatahes ei sünni tõelised lahendused ilma Looja abita, kes just õigel hetkel sekkub maapealsetesse asjadesse lähitulevikus:

Kordan veel seda ülevat lootuse-ennustust:

Seejärel kuulsin ma troonilt valju häält hüüdmas: „Jumala telk on inimeste juures! Ta asub nende juurde elama ja nemad saavad tema rahvaks. Jumal ise on koos nendega. Ta pühib ära kõik pisarad nende silmist ja enam ei ole surma ega leinamist, hädakisa ega valu. Kõik endine on möödunud.” 
(Ilmutuse raamat 21:3-5)

... alati saan öelda, et inimene läks magama…las ta magab ennast terveks…tulevane kohtumisrõõm temaga leevendab praegust kaotusvalu! 

Surnutel on taas elu lootus - noorena, tervetena, täiuslike inimestena....uues maailmas! Kurjusest puhastatud planeedil Maa!

Pidage meeles, et ”Jumal on suurem kui meie süda ja teab kõik”

Meil tuleb seda aktsepteerida ja oma eluga seni edasi minna. Elu tasub ikka elamist!

Meie lähedaste tulevik on Jumala kätes, kes mõistab täielikult inimesi, nende olukorda ja ajendeid jms.

Piibel ütleb Jehoova Jumala kohta: ”Otsekui taevas on maast kõrgel, nõnda on tema heldus võimas nende vastu, kes teda kardavad! Nii kaugel kui ida on läänest, nii kaugele viib ta meist meie üleastumised! Otsekui isa laste peale halastab, nõnda halastab Jehoova nende peale, kes teda kardavad! Sest ta teab, millist tegu me oleme; tal on meeles, et oleme põrm!” (Laul 103:11—14).

PS. Kui Sa soovid neil teemadel minuga koos veel vestelda, anna julgelt ise märku!


Armastusega!
Maria Matt või Eve Rammul


LOHUTAVAID LUULERIDU:


MU  HINGE  ISAND

Mu hinge isand oled, mu Looja,
mu helde Isa ja Majesteet.
Ma ootan päästet Sinult, Jehoova.
Su seadustmööda meelsasti teen.

Su kätetööna valmistatud olen,
Su tarkuses on sündind imetöö.
Nüüd igavesti Sulle võlgu olen.
Su heldus toetagu mind nagu vöö.

Mu huultelt kiitus voolaku Sulle,
mu hinge täitku tänulik meel.
Su päikse sära rõõmuks on mulle,
Su Maal ma käia ihkaksin veel.

Su juurde suure rõõmu ajal ruttan,
Su rüppe jään ma musta mure a’al.
Sind helduste eest ülistama tõttan,
siis kannatustes ulatad mul käe.

Su päikse sära rõõmuks on mulle,
Su Maal ma käia ihkaksin veel…




SINUTA  MIND  EI…

„Mu lüüralt kõlavad vaid leinahelid,
mu flööt teeb kaebehäält.“ - Iiob

Vaadata kamina tulle
põlenud aegade tuhka
oodata püsivust ajas
julenud poleks ma iial

SINUTA, kes SA mind leidsid
tuha seest, kõrbenud tuki
Siruta käsi ja säästa
luna eest ostetud jäägid

Elusta mind nagu suudad
SINA vaid, elava ISA
elusta, et küüniks näha
sinavaid unistusaegu

Autor: Silver Silliksaar

No comments:

Post a Comment